2011. április 19., kedd

Mindent Tudó Kenyér

Nézelődtem a neten múltkor, amikor hamburger napot tartottunk itthon. Hambizsömit kerestem, de nem akadtam jó receptre. Aztán rátaláltam egy jó kis irományra Limara Pékségében. A zsömléket megsütöttem, bár szezámmag nélkül. 



Ma viszont nem volt itthon kenyér. Hát süssünk egyet. Sajnos reggel elfelejtettem venni BL 80-as kenyérlisztet és aszkorbinsavat a Tesco-ban, így kénytelen voltam a felül említett zsömi receptet alkalmazni. Konkrétan annyival másítottam meg, hogy a kelesztést egy lapos tepsin végeztem, sütőpapíron. 1 óra elteltével a kenyérre vágtam 4 csíkot, majd kelesztettem további fél órát. A sütőben először 1-es-2-es fokozaton sütöttem, hogy kelhessen még, aztán felcsavartam olyan 200°C-ra és 50percig sütöttem. Konkrétan egy kis cipó lett belőle, kicsit kalács jellegű, így jövőhéten ezt a receptet kicsit megmásítva, a 3 színű kalácsomat fogom megsütni.

Íme a recept:

2 dl langyos tejben elkeverek 2 ek. cukrot, belemorzsolom az élesztőt, majd meleg helyen futtatom föl. A lisztbe kis mélyedést készítek, bele ütöm a tojást, beleöntöm a joghurtot és az olajat, majd jöhet a só. Amint az élesztő menekülni akar a bögréből, beleborítom a lisztes egyvelegbe és addig gyúrom a tésztát, míg szép, sima és rugalmas nem lesz. A fent leírtakban van a sütési folyamat, ha azt követitek, csak jó sülhet ki belőle.:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése